28.maist hakkas kehtima Tarbijakaitseseaduse muudatus, mis nõuab poodidelt ja e-poodidelt kuvada toodete juures 30 päeva soodsaimat hinda.

Ütleks nii, et “tore” on teha seaduseid ja määrusi, mõeldes suurtele ettevõtetele ja sellele, kuidas neid kontrollida, kuid kahjuks unustatakse ära, et kõikide nende uute reeglitega peavad hakkama saama ka väiksemad tegijad.

Nagu arvata võib, tähendab seadusega kaasas käimine arenduskulusid, mida keegi poleks muidu ette võtnud. Nii need, kes kasutavad e-poe lahenduseks laialdaselt levinud platvorme nagu Woocommerce, PrestaShop, Magento,... kui ka need, kellel on pood täiesti erilahendusel, ei saa selliseid reegleid ühest sõrmenipsust oma e-poes rakendada. Arendada on vaja nii funktsionaalsust, kui ka disaini poolt. Kuskil tuleb seda hinda ju kuvada ja kuskil peab ju toimuma arvutus ja kuskile tuleb kõik meelde jätta, mis hinnamuutused on tehtud viimase 30 päeva jooksu ja siis veel arvestada kõiki neid reegleid, et järk-järgulised kampaaniad eristada teistest kampaaniatest jne jne.

Kurb tegelikkus on see, et need, kelle jaoks seadusemuudatus tehti, need suured, on juba oma arendused valmis saanud ja vaevalt, et nüüd selle infokillu tõttu nende müük on langenud. Väiksemad ja keskmised e-poed peavad aga pead murdma, kuidas seadust järgida.

Näiteks oli juba samal nädalal, kui seadus kehtima hakkas, AboutYou e-poes 30 päeva soodsaimad hinnad kuvatud, seevastu paludel Eesti suurpoodidel augusti alguseks seda veel märgata ei ole.

Meie klientidest on kõige kiiremini 30 päeva soodsaima hinnaga kohanenud Ntrend.ee. Käisime analüüsi käigus läbi mitmeid ja mitmeid kasutuslugusid, sest kampaaniaid on palju ja erinevaid. Kui aga ka tellija poolel on aktiivne meeskond ning arendusteks eelarve olemas, saab lahendada ka kõige “fantastilisemad” seadusemuudatused.

Tehnilise poole pealt oleme loonud lahenduse, mis sobib PrestaShopi e-poodidele. Küll aga tuleb arvestada iga poe spetsiifikat nii toodete hulga, kui kampaaniate ja kliendiprogrammidega.

Long story short- me kõik saame aru, et tegemist on plaanivälise arenduskuluga, kuid kahjuks ei jää meil erasektoris muud üle, kui leida lahendus ja oma äridega edasi minna.  Veebipoed.ee meeskond on hea meelega valmis appi tulema kaupmeestele, kes hetkel pead murravad, kuidas ja mismoodi seda 30 päeva soodsaimat hinda kätte saada. Võta meiega ühendust info@veebipoed.ee, kui sul on PrestaShopi pood ja leiame lahenduse!