Veebis müümine võib tunduda esmapilgul lihtne – tee pood valmis, kas ise või arenduspartneri abil, lisa tooted ja oota tellimusi. Reaalsus on tihti midagi muud. Kui tellimused kohe tulema ei hakka, siis muutub kaupmees murelikuks ja hakkab otsima, kuidas pood ostjatele atraktiivsemaks teha. Tihti soovivad kaupmehed muuta e-poe disaini või liigutada erinevaid elemente, lootes, et see suurendab müüki. Tõeline edu e-poe müügi tõstmises nõuab palju enamat kui pelgalt nuppude suuruse muutmist või menüü ümberpaigutamist.
See artikkel on üks osa tervest sarjast nimega “Kuidas e-poes müüa?”.
1. E-poe tehniline toimimine ehk teisisõnu - hügieenifaktor, mida ei saa alahinnata
Eduka e-poe alus on selle tehniline toimimine, olgu teie pood loodud WordPressi või PrestaShopi platvormil. See hõlmab e-poe kiirust ja jõudlust, mis mõjutavad otseselt kasutajakogemust ja seeläbi ka müügitulemusi. Nii Wordpressi kui ka PrestaShopi puhul tuleb veenduda, et kasutate optimeeritud teemasid ja pluginaid ning serveris ei ole maht täis. Kiire laadimisaeg ja sujuv ostuprotsess hoiab kliendid teie poes ja vähendab ostukorvide hülgamist.
Kohanemine erinevatele ekraanisuurustele
E-poe kohanduvus pisikestele ekraanidele on hädavajalik, kuna üha enam ostlejaid kasutab just nutitelefone ja tahvelarvuteid toodete otsimiseks ja ostmiseks. Ekraanil olevad elemendid ei tohiks väiksemate seadmete puhul “ekraanist välja minna”. Samuti on probleemiks see, kui väiksemal ekraanil on nupud liiga koos ja ostleja ei saa vajutada näpuga seda nuppu, mida soovib. Kõik peab olema sama ligipääsetav ja klikitav nagu arvutiekraanil. Nii Wordpressi kui ka PrestaShopi puhul saab valida sellise e-poe teema, mis on juba arendatud kohanduvaks. Kui pärast teema ostmist avastate, et mõned elemendid ei kohandu hästi, siis seda saab arenduspartner parandada.
Mis on e-poe teema? E-poe teema on disainimall, mis määrab, kuidas kaupmehe e-pood välja näeb ja kuidas see kasutajatele kuvatakse. See hõlmab kõike alates värvidest, fontidest ja lehe paigutusest kuni nuppude, menüüde ja muude visuaalsete elementideni. Teema määrab ka seda, kuidas e-pood kohandub erinevate ekraanisuurustega, näiteks nutitelefonide ja tahvelarvutitega. See on e-poe visuaalide komplekt.
Miks kasutatakse sageli valmis teemat ehk disainimalli? Valmis teemat ehk disainimalli kasutatakse sageli, sest see on kiire ja kulutõhus viis e-poe loomisel. Algusest peale uue teema arendamine on aeganõudev ja võib olla kaupmehe jaoks kulukam kui valmis lahenduse kasutamine. Valmis malli paigutamisel näeb pood ühe klikiga professionaalne välja ja sellele oleks vaja teha kõigest mõned kohandused vastavalt kaupmehe vajadustele. Lisaks on paljud valmis teemad juba optimeeritud mobiilsete seadmete jaoks, mis tähendab, et need pakuvad head kasutajakogemust nii arvutis kui ka nutitelefonis.
Iga ostuportsessi samm peab olema toimiv
Kõik ostuprotsessi etapid, alates toote avamisest kuni makseviisi valikuni, peavad toimima veatult. Kliendi rahulolu sõltub otseselt sellest, kas nad saavad probleemideta lisada tooteid ostukorvi, valida sobiva transpordiviisi ja lõpuks edukalt makse sooritada. Kuni kliendil on mõni väli täitmata või valesti täidetud, siis e-pood võiks kuvada, milles on probleem ja kuidas infot sisestada tuleks. Isegi kui klient jõuab teie poodi läbi hästi läbimõeldud reklaamikampaania, on kogu töö asjata, kui tehnilised tõrked takistavad ostu sooritamist.
E-pood peab olema alati kättesaadav - 100% ajast üleval
Stabiilsus ja töökindlus on e-poe jaoks kriitilised, et pood oleks klientidele alati kättesaadav. Nii WordPressi kui ka PrestaShopi puhul on oluline valida usaldusväärne serveriteenuse pakkuja. Meie kliendid valivad enamasti partneriks Zone’i. Neil on olemas mõistlikud paketid igale ettevõtte vajadusele.
Serveri jõudlus viitab serveri suutlikkusele käsitleda korraga suurt hulka päringuid ja koormust ilma viivitusteta või tõrgeteta. E-poodide puhul tähendab see, et server peab olema piisavalt võimas, et sujuvalt käsitleda suuremaid liiklusmahtusid, eriti tipptundidel või kampaaniate ajal. Üldiselt sobib e-poe jaoks jagatud majutuse pakett, mis on zone’is näiteks pakett Starter või Business. See tähendab, et te kasutate osa suuremast serverist, kus on ka teisi kasutajaid, aga igaüks näeb ja kasutab ainult oma osa.
Kaupmehel tuleb veenduda, et e-poes pole liiga palju faile, sest see võib põhjustada probleeme, kui serveri kettamaht (disk space) või failide hulk (inode'ide* arv) saab täis. Kui see juhtub, võivad mõned lehed e-poes kuvada sisu asemel veateateid.
*Inode - on failisüsteemi osa, mis hoiab teavet iga serveris oleva faili või kausta kohta. Iga fail, näiteks tootepilt või logifail, kasutab ühe inode’i. Kui inode'ide arv on täis, ei saa serverisse uusi faile lisada, isegi kui kettaruum on olemas. See võib tekitada probleeme, eriti kui teie e-poes on palju väikseid faile. Seetõttu on hea jälgida failide hulka ja vajadusel puhastada serverit vanadest või mittevajalikest failidest, et pood jääks alati tööle. Sellega saab aidata arenduspartner.
Zone’i sisselogides saab kettamahu ja inode’ide kasutamist kontrollida veebimajutuse seadete alt:
Küsimuste korral pöörduge julgelt e-postil info@veebipoed.ee – pakume 1 tunni tasuta konsultatsiooni WordPressi ja PrestaShopi e-poodide loomise teemal!
2. Müügiprotsessi lihtsus ja optimeerimine
Müügiprotsessi lihtsus ja optimeerimine on üks peamisi tegureid, mis määrab, kas klient lõpetab oma ostu või lahkub teie e-poest täidetud ostukorviga. Kõik algab kasutajasõbralikust kassaprotsessist, mis peab olema nii mugav kui ka kiire. Kui kassaprotsess on segane või aeganõudev, võivad kliendid tunda frustratsiooni ja loobuda ostust. Seetõttu on oluline, et kõik sammud oleksid võimalikult lihtsad ja selged, võimaldades kliendil kiiresti ja vaevata oma ostud lõpule viia.
Erinevad maksevõimalused: andke võimalus klientidel valida
Erinevate maksevõimaluste pakkumine on tänapäeva e-kaubanduses hädavajalik. Kliendid ootavad, et nad saaksid valida makseviisi, mis neile kõige paremini sobib, olgu see siis pangakaart, Montonio või mõni muu makselahendus. Mitmekesine valik suurendab klientide rahulolu ja vähendab riski, et ostuprotsess katkeb makseviiside valiku tõttu.
Üks populaarsemaid makseviiside pakkujaid on Montonio - neil on olemas tasuta maksemoodul Wordpressi ja Prestashopi jaoks, mis võimaldavad pangalingi, kaardi, Google pay, Apple pay ja järelmaksuga oste sooritada. Ülekandega makseviisi saab tasuta seadistada mõlema platvormi peal.
Erinevad tarnevõimalused ja nende läbipaistvus
Tarnevõimaluste ja -kulude selgus on samuti kriitilise tähtsusega. Valiku tegemisel võiks olla selge, kui palju kohaletoimetamine maksab ja kui kiiresti pakk kohale jõuab. Kui pakute teatud summast alates tasuta tarnet, siis vastav info võiks olla esilehel ja kassas kirjas.
Wordpressi e-poodi on lihtne lisada tarnelahendused läbi Montonio. Tuleb vaid Montonio partnersüsteemist vastavad tarnepakkuja võtmed sisestada. Seejärel seadistada Montoio moodul e-poes, et see kuvaks neid tarnelahendusi.
PrestaShopi poele on võimalik paigaldada tasuta moodulid, mida on valmis teinud tarnelahenduste pakkujad või siis osta moodulid https://moodulid.veebipood.ee/et/, mis on küll tasulised, aga lihtsamad ja automatiseeritumad.
Hea kasutajakogemus
Kliendi teekonna optimeerimine e-poes on veel üks võtmetegur. Hea kasutajakogemus ja kasutajaliides tagavad, et tooted on kergesti leitavad ja ostuprotsess sujuv. Iga klikk ja samm peaks olema loogiline ja intuitiivne, et kliendid ei eksiks ega kaotaks huvi.
Võta ühendust info@veebipoed.ee ja me tõstame Sinu e-poe kasutajakogemuse uuele tasemele!