PrestaShop 8.0 on esimene suurem versiooni uuendus pärast prestaShop 1.7 uuendust aastal 2016. PrestaShop 8.0 koodis on tehtud märkimisväärseid parandusi, muudetud või eemaldatud mitu komponenti, mis kõik teeb PrestaShop kasutamist efektiivsemaks. 

PrestaShop 8.0 ühildub PHP 8.1 versiooniga, sellel on uuendatud teegid, sealhulgas Sympfony 4.4, täiustatud tooteleht, uus turbeleht ja palju muid funktsioone nii arendajatele kui ka kaupmeestele. 

 

Mida kaupmehena silmas pidada?

Kui soovid teha PrestaShopile uuendust, tuleb silmas pidada mitut aspekti. Mida rohkem on e-poele eriarendusi ja kohandusi varem tehtud, seda suurem on oht, et midagi läheb uuendamisel katki. 

Suuremaks ohuteguriks on vananenud alustarkvara ning peamiselt mitte platvorm ise, vaid kolmandate osapoolte moodulid.

 

Milliseid uuendusi on PrestaShop 8.0-l?

 

Uuendatud turbeleht

Nüüd saab seadistada salasõnade keerukust e-kauplusesse sisse logimisel. Saab valida viie astme vahel ja leida oma klientide jaoks tasakaal turvalisuse ja meeldejäävuse vahel. Süsteem näitab värvide abil kasutajale (punane, oranž, roheline), kas tema salasõna on piisavalt tugev, olenevalt sellest, mis turvaastmele seadistas kaupmees salasõna keerukuse. 

 

Uuendatud tooteleht

PrestaShop 1.7 versioonis uue välimuse saanud back-office tootelehte on 8.0 versioonis veelgi täiendatud. Tooteleht on ümber korraldatud, kombinatsioonide haldust on parandatud ning on täiendatud ka hulgimuutmine. Uuendatud tooteleht on veel katsetamise järgus.

NB! Vaikimisi on uuendatud tooteleht välja lülitatud, kuna see ei sisalda kõiki standardse tootelehe funktsioone, eriti kehtib see mitmikpoe (multi-store) korral. Kui soovite uut tootelehte prooovida, siis saab selle aktiveerida nii: Advanced Parameters > Experimental features.

 

Otsingumootori optimeerimise (SEO) uuendused

  • Meta tiitel ja meta kirjeldus on nüüd saanud tähemärkide lugeja. Tähemärkide lugeja näitab, kui pikk võiks antud väli olla. Üle limiidi minek ei ole soovitatud. 

  • Kategooriatele saab nüüd panna lisa meta kirjeldusi, et otsingumootorid mõistaks e-poe sisu paremini.

  • Nüüd on võimalus mitte lasta otsingumootoritel indekseerida e-poe tooteid, mis ei ole enam müügis. Selleks on vaja toote staatuseks panna 410 - Gone, mitte 404 - Error, nagu varasemalt.

  • Piltide lisamine formaadis WebP – 8.0 PrestaShop versioonis saab nüüd lisada pilte veebile sobilikumas formaadis WebP, mitte JPG või PNG. WebP on selline formaat, mis säilitab pildi kvaliteedi, aga teeb selle faili väiksemaks. Suurema kui 200 kB JPG või PNG pildi laadimine võib veebilehe kiirust väga kehvasti mõjutada. WebP formaat võimaldabki seda, et pilt näeb sama hea välja, aga faili suurus on oluliselt väiksem, et lehe kiirus oleks parem! Seda seadistatakse nii: Design > Image Settings > Image generation options.

  • Ühe olulise täiendusena saab logo üleslaadimiseks kasutada nüüd ka SVG formaati. Kaupmehed on sellest pikka aega puudust tundnud, sest SVG formaadis faili suurust saab hõlpsasti muuta ilma kvaliteeti kaotamata.

 

DKIM allkirjad e-kirjadele

DKIM allkirjadega saab vähendada tõenäosust, et kaupmehe e-poest saadetud e-kirjad lähevad rämpsposti. Seda saab seadistada: Advanced Parameters > E-mail.

DKIM on protokoll, mis võimaldab autentida, et e-kiri on tõepoolest saadetud selle domeeni omanikult, ega ole edastamise ajal muudetud ega rikutud. See aitab vältida e-kirjade võltsimist ja rünnakuid, mida pahatahtlikud netitegutsejad kasutavad, et meelitada kasutajaid tundlikku infot jagama või pahavara alla laadima. Kui DKIM on seadistatud, on e-kiri kaitsutud ja see tuleb suurema tõenäosusega kohale õigesse kausta saaja postkastis.

 

Mis juhtub eelmise versiooniga 1.7?

Kõiki vanemaid versioone toetatakse turvauuendustega veel aasta vältel. Versioonilt 1.7 üleminek 8.0-le on lihtsam, kui kunagi oli 1.6-lt 1.7-le. Versiooni 1.7 jaoks loodud teemad töötavad PrestaShop 8.0 peal üldjuhul ilma probleemideta.

Moodulid, mis töötavad PrestaShop 1.7 versiooniga, töötavad ka PrestaShop 8.0-ga, kuid mõned neist võivad vajada kohandamist tulenevalt PrestaShop koodi uuendustest. 

 


 

Kuidas saame kaupmeest aidata?

Meie saame anda kaupmehele nõu, mida oleks otstarbekam tema olukorras teha. Aitame läbi mõelda, analüüsime ja juhendame. Iga olukord on erinev ja alati ei olegi vaja uuendusi teha, vaid kaupmehe mure saab lahendada hoopis lihtsamalt.

Oleme loonud oma klientidele enam kui 100 e-poodi ja tarkvaralahendust, millest suure osa liidestame lao- ja majandustarkvaraga. Arendame mooduleid ja plugin'aid. Meie töödel on garantii ning oleme peale töö üleandmist alati kliendi jaoks olemas.

Võtke ühendust, et meie spetsialistidega konsulteerida.