See artikkel on üks osa tervest blogisarjast nimega “Kuidas e-poes müüa?”. Osa 1 saate lugeda siit.
1. SEO ehk e-poe sõbralikkus otsingumootoritele
E-poe nähtavus otsingumootorites, nagu Google, annab võimaluse tuua teie poodi rohkem külastajaid ja suurendada müüki. SEO (otsingumootoritele optimeerimine) on protsess, mis aitab teie e-poel kõrgemal positsioonil otsingutulemustes ilmuda, kui kliendid otsivad tooteid või teenuseid, mida te pakute. SEO on palju enamat kui lihtsalt märksõnade lisamine lehtedele – see nõuab mitmeid tehnilisi ja sisulisi samme, mis kõik aitavad kaasa teie poe paremale leitavusele otsingutulemutes.
Metaandmed: Esimene mulje loeb
Mis on metaandmed? Meta pealkirjad (meta title) ja meta kirjeldused (meta description) on need väikesed tekstilõigud, mis ilmuvad otsingutulemustes teie lehe nime ja URL-i all. Need mõjutavad otsingumootori otsust, kui kõrgele teie link otsingutulemustes paigutatakse – ideaalis võiks see olla esimene koht.
Hästi kirjutatud metaandmed peaksid olema lühikesed, asjakohased ja kutsuma klikki tegema – need peavad andma täpse ülevaate sellest, mida leht pakub, ja motiveerima kasutajat seda külastama.
Meta pealkiri ei tohiks olla liiga lühike, aga ka mitte liiga pikk. Soovitatav vahemik on 50-60 tähemärki. Meta kirjeldus võiks olla üle 50 tähemärgi, kuid alla 160 tähemärgi pikk ja sisaldada märksõnu, mille järgi klient otsingut tegi. Kui ületate neid tähemärkide piire, võib otsingumootor teie metaandmeid lõigata, mistõttu ei pruugi kogu teie sõnum kasutajale nähtav olla.
Metaandmete pikkuse kontrollimiseks saab kasutada sellist tööriista: Test Page Title & Meta Description Length. Lehel on võimalik kontrollida olemasoleva lingi metaandmeid või kirjutada ise algusest uued.
URL struktuur ja lingihierarhia: Selgus ja loogika
Teie e-poe URL-ide struktuur ja lingihierarhia peavad olema loogilised ja kasutajasõbralikud. URL-id peaksid olema selged ja kirjeldavad, vältides pikki ja arusaamatuid jadasid numbritest või tähtedest, mis ei anna kasutajale mingit vihjet selle kohta, mida lehelt oodata. Samuti on oluline, et teie poe lingistruktuur oleks loogiline ja hästi läbimõeldud. See võimaldab kasutajatel ja otsingumootoritel e-poes hõlpsalt navigeerida ja vajalikku teavet kiiresti leida.
Lingid PrestaShopis: PrestaShopi puhul on mõistlik valida toote peakategooriaks midagi muud kui “Home” ehk “Avalehele”. Vaikimisi on seal valitud poe kõige suurem kategooria “Avalehele”, aga pärast toote lisamist teistele kategooriatele võiks valida siit teise peakategooria:
Näide: selle lingi asemel /et/avalehele/19-valge-kruus.html oleks see link /et/kooginoud/19-valge-kruus.html. Lisaks muudab see ka seda, kuidas breadcrums välja näevad. Breadcrums on tootelehel või kategoorialehel olev lingi teekond, mis näitab, kust antud leht või toode pärineb. Enne oleks teekond Avalehele > Valge kruus, pärast oleks Avalehele > Kööginõud > Valge kruus.
Lingid WordPressis: WordPressis on oluline valida SEO-sõbralik püsilinkide (permalink) struktuur e-poe toodetele. WooCommerce'i kasutamisel loob WordPress tavaliselt toote URL-id kujul "/toode/toote-nimi", mis on hea lähtekoht. Siiski, sõltuvalt teie poe kategooriatest ja toodete arvust, võib olla otstarbekas lisada URL-i ka kategooriad, et muuta URL informatiivsemaks.
Näide: Selle asemel, et kasutada URL-i nagu "/toode/toote-nimi", võiksite kaaluda URL-i struktureerimist kujul "/kategooria/toote-nimi". See muudab URL-i informatiivsemaks ja aitab kasutajatel ning otsingumootoritel lehte paremini mõista.
Lisaks, ka WordPressi on olemas võimalus kasutada breadcrums ehk navigatsiooniteed. SEO pluginate, nagu Yoast SEO või Rank Math, abil saate breadcrumsi seadistada nii, et need kajastaksid teie lehe struktuuri täpselt ja selgelt. Näiteks, võiks teekond olla "Avaleht > Kategooria > Toote nimi", mis aitab kasutajatel kiiremini navigeerida ja leida soovitud tooteid.
WordPressis saate URL-struktuuri ja püsilinke muuta, minnes Settings > Permalinks. Kui tegemist on olemasoleva e-poega, olge muudatuste tegemisel ettevaatlik, sest URL-i muutmine võib mõjutada lingi reputatsiooni otsingumootorites. Oluline on, et enne muudatuste tegemist kaaluksite hoolikalt võimalikke mõjusid SEO-le ja kasutajakogemusele.
Sitemapi loomine ja lisamine Google Search Console'i
Sitemap on XML-fail, mis annab otsingumootoritele ülevaate kõigist teie e-poe lehtedest ja nende omavahelistest seostest. See on oluline tööriist, mis aitab tagada, et kõik teie olulised lehed saavad indekseeritud ja on otsingutulemustes leitavad. Kui olete sitemapi loonud, on oluline see lisada Google Search Console'i, mis võimaldab otsingumootoritel teie e-poe linkide struktuuri kiiremini mõista. Vajadusel saab sitemapi loomise ja Google Search Console'i lisamisega tegeleda teie arenduspartner.
PrestaShop: PrestaShopis on sitemapi loomise jaoks olemas sisseehitatud moodul. Selle mooduli abil saate ühe nupuvajutusega luua sitemapi ja lisada selle Google Search Console'i.
WordPress: WordPressis on sitemapi loomiseks võimalik kasutada näiteks Yoast SEO või Rank Math moodulit. Need pluginad võimaldavad hõlpsasti genereerida sitemapi faili, mille saate siis lisada Google Search Console'i.
Robots.txt korrektne seadistamine: Juhtige otsingumootorite liikumist
Robots.txt fail on vahend, millega saate kontrollida, milliseid lehti otsingumootorid tohivad indekseerida ja milliseid mitte. Kui loote e-poe tuntud platvormidel nagu PrestaShop või WordPress, genereerub robots.txt fail automaatselt. See fail aitab vältida olukorda, kus otsingumootorid indekseerivad lehti, mida te ei soovi otsingutulemustes kuvada, näiteks lehti, mis sisaldavad tundlikku teavet või on lihtsalt kasutajate jaoks ebaolulised.
Me ei soovita Robots.txt faili ise muuta, kui te ei tea täpselt, mida te teete. Vale seadistusega võib blokeerida ligipääsu olulistele lehtedele või vastupidi, lubada ligipääsu tundliku infoga lehtedele või failidele.
Lehtede laadimiskiirus ja selle mõju SEO-le: Kiiresti või üldse mitte
Lehtede laadimiskiirus on üks peamisi tegureid, mis mõjutab nii kasutajakogemust kui ka SEO-d. Kui leht laeb aeglaselt, võivad külastajad lahkuda enne, kui see täielikult avaneb, mis suurendab lehelt lahkumise määra ja vähendab müüki. Google arvestab laadimiskiirust oma järjestusalgoritmis, seega aeglased lehed võivad ilmuda otsingutulemustes madalamal kohal. Kiire lehe laadimine parandab teie SEO-t ja pakub külastajatele paremat kogemust.
E-poe kiiruse juures on mitmeid aspekte, mida arvestada. Kui teile tundub, et teie pood on aeglane, siis saame teha analüüsi ja pakkuda lahendused. Kirjutage meile info@veebipoed.ee.
2. Sisu: tootekirjeldused ja visuaalide tähtsus müügi suurendamisel
E-poe sisu on palju enamat kui lihtsalt sõnad ja pildid lehtedel – see on teie e-poe hääl, nägu ja esmane suhtlusvahend klientidega. Kvaliteetne ja asjakohane sisu mängib võtmerolli klientide tähelepanu köitmisel, nende usalduse võitmisel ja lõppkokkuvõttes ostuotsuse mõjutamisel. Hea sisu mitte ainult ei anna edasi teavet, vaid loob ka emotsionaalse sideme teie ja teie klientide vahel.
Tootekirjelduste loomine: Unikaalsus ja detailsus loevad
Tootekirjeldused on üks tähtsamaid komponente teie e-poe sisus. Need peavad olema unikaalsed ja detailsed, andes kliendile täpse ülevaate toote omadustest, eelistest ja kasutusvõimalustest. Vältige üldiseid ja ühetaolisi kirjeldusi, mis ei anna tootest selget pilti. Selle asemel keskenduge toote ainulaadsetele omadustele ja sellele, kuidas see lahendab kliendi probleemi või täidab tema vajaduse. Näiteks, kui müüte talvesaapaid, siis kirjeldage, kuidas need saapad hoiavad jalad soojas ka kõige külmematel päevadel ning on veekindlad, et kliendid saaksid neid usaldada. Mida täpsem ja informatiivsem on tootekirjeldus, seda suurem on tõenäosus, et klient teeb ostu.
Video- ja pildimaterjalide lisamine toodetele: Pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna
Video- ja pildimaterjalid mängivad e-poes kriitilist rolli - ilma pildita toodet ilmselt ei osteta. Visuaalne materjal aitab lisaks tootekirjeldustele klientidel tooteid paremini mõista. Kvaliteetsed pildid, mis näitavad toodet erinevate nurkade alt, ja videod, mis tutvustavad toote funktsioone või kasutamist, loovad selgema ettekujutuse sellest, mida klient ostab. Visuaalid mitte ainult ei aita müüki suurendada, vaid vähendavad ka tagastuste arvu, kuna klientidel on enne ostu realistlik ülevaade sellest, mida nad saavad.
Sisu pidev värskendamine ja täiustamine: Hoidke oma e-pood värskena
Kvaliteetne sisu ei ole kunagi valmis – see vajab pidevat täiustamist. Sisu pidev värskendamine on oluline, et hoida oma e-pood asjakohasena ja pakkuda klientidele alati uusimat teavet. See võib hõlmata tootekirjelduste täiustamist, uute arvustuste kuvamist või visuaalsete materjalide uuendamist. Samuti on oluline jälgida, kuidas teie sisu toimib – millised tooted ja lehed saavad kõige rohkem tähelepanu ja millised vajavad parandamist. Näiteks kui märkate, et teatud toote leht saab vähe liiklust, võib olla vajalik selle sisu uuesti läbi vaadata ja täiustada. Jätkuv töö oma poe sisu kallal aitab tagada, et teie pood püsib konkurentsivõimeline ja klientidele atraktiivne.