Nutiseadmed ja tahvelarvutid on vallutanud maailma, luues tormilise arengulaine e-kaubanduses. Mobiilis ostlemine on muutunud tarbijate lemmikviisiks soovitud toodete soetamisel ning sellel on rohkelt mõjuvaid põhjuseid. Iga aasta tuleb turule üha võimsamaid mobiilseid seadmeid ning nende pakutav mugavus on lihtsalt ületamatu. Need imevidinad võib endaga kaasa võtta kõikjale ning pea igal pool on ka võrk kättesaadav. Veebis surfamine on muudetud sama lihtsaks kui hingamine. Seetõttu on äärmiselt oluline, et e-pood on meeldiva kasutajakogemusega ka nutiseadmetest külastajatele. Jagame mõningaid nippe e-poe optimeerimiseks nutiseadmetele.
 

1. Responsiivne disain

Veenduge, et teie e-pood kasutab responsiivset disaini, mis kohandub automaatselt erinevatele ekraanisuurustele ja seadmetele. See tagab, et teie e-pood näeb välja ja toimib suurepäraselt nii nutitelefonides, tahvelarvutites kui ka sülearvutites.

Sellest võib mõelda kui veest – vesi võtab anuma kuju. E-poodide mõistes tähendab see, et sisu peab võtma seadme kuju. Kui nupp on nähtav arvutist, siis see peab olema nähtav ka teistsuguse ekraanisuurusega seadmest.

 

2. Kiirus

Mobiilikasutajad eeldavad kiiret e-poe laadimist. Optimeerige oma e-pood, et see laeks kiiresti ja kasutajad ei oleks sunnitud ootama, et vaadata tooteid ja sooritada oste.

Kuidas e-poodi kiiremaks teha? Vähendage pildifailide suurust, sest mida suurem on pildifail, seda kauem pilt laeb. Teiseks tuleb minimeerida HTTP ehk serveri päringuid. Sageli on e-poe aeglase laadimise põhjuseks suur arv serveri päringuid. Kasutage e-poes vahemälu, et vähendada laadimisaega ning tagada sujuv kasutajakogemus. Vahemälu kasutamine tähendab, et teatud sisu salvestatakse ajutiselt mällu, et seda saaks tulevikus kiiremini kuvada. See aitab vähendada serveri päringute arvu ja parandada e-poe üldist jõudlust ning laadimiskiirust.

Näide:

  1. klient läheb e-poe avalehele

  2. avalehelt vajutab klient tootelehele

  3. tootelehelt otsustab klient minna tagasi ehk avalehele

  4. avaleht avaneb kiiremini, kuna klient oli seda eelnevalt külastanud

 

3. Intuitiivne navigeerimine

Nutiseadmete ekraanid on piiratud ekraanisuurusega. On oluline, et teie e-poe navigeerimine oleks selge, lihtne ja kasutajasõbralik. Kasutage menüüsid, ikoonisümboleid ja selgeid kategooriaid, et aidata mobiilikasutajatel leida soovitud tooteid võimalikult lihtsalt ja kiiresti. Tuleb veenduda, et on olemas kokkuvõtlikud peakategooriad ja nende alla kuuluvad spetsiifilisemad alamkategooriad.

Näited:

Kui müüte elektroonikatooteid, oleks mõistlik teha kategooriateks näiteks “Nutiseadmed”, “Audio”, “Kodutehnika”, “TV”, “Köögitehnika”. Nende alla tuleb vastavalt luua alamkategooriad. Kui teie klient otsib TV juhtimispulti, siis kõige tõenäolisemalt vajutab ta peakategooriale “TV”, mitte “Köögitehnika”.

Riiete e-poes on aga hea teha peakategooriateks “Mehed”, “Naised”, “Lapsed” ja näiteks veel eraldi “Brändid”, nagu seda on tehtud meie loodud e-poes Ntrend.ee. Kui naisklient otsib endale teksapükse, siis ta teab, et sellist alamkategooriat oleks mõistlikum otsida “Naised” peakategooria alt.
 

4. Tellimuse vormistamise optimeerimine

Kuna nüüd on meil responsiivne ja kiire e-pood koos intuitiivse navigeerimisega, siis oleks meil justkui kõik olemas selleks, et klient jõuaks võimalikult kiiresti soovitud tooteni, kuid tasub tähelepanu pöörata ka kliendi viimasele sammule e-poes – tellimuse vormistamine ja makse sooritamine.

Kuna klient eeldab kiiret ja mugavat e-poodi, peab olema ka e-poe makseprotsess sujuv. Kasutage lihtsaid ja turvalisi maksevõimalusi, nagu näiteks maksealgatus panga kaudu. Proovige vältida pikki vorme. Küsige täpselt nii palju andmeid, kui tellimuse vormistamiseks vaja on.

Üks halvimaid asju, mis võib juhtuda, on see, et klient kulutab palju aega toodete otsimiseks ja valimiseks ostukorvi ning avastab seejärel, et tellimuse vormistamine on liiga keeruline või e-pood ei paku sobivaid makseviise. Eesmärk on suunata klienti ostu sooritama ning suurendada võimalust, et klient viib ostuprotsessi lõpuni, mis toetab ka kaupmehe eesmärki teenida kasumit.

Loe veel makseviiside valimisest!
 

5. Visuaalne atraktiivsus

Kuigi nutiseadmes on vähem ekraanisuurust kui arvutil, siis on ikkagi oluline ka nutiseadmele mahutada menüü, kategooriad, tootepildid, tootekirjeldused, nupud ja ka toote suurused, mahud või värvivalikud.

Nutiseadmetes toimub sirvimine puudutuste abil, seega tuleb tagada, et nutiseadmest oleksid kõik elemendid piisavalt suured lugemiseks, nägemiseks ja vajutamiseks. Samuti peab nende vahekaugus olema piisavalt suur, et klient saaks näpuga pihta õigele nupule.


Kokkuvõte

Nutiseadmete kasutamine e-ostudeks on muutunud üha populaarsemaks, kuna nende kasutamine on mugav ja ligipääsetav igal ajahetkel. Sellepärast on oluline, et e-poed oleksid optimeeritud nutiseadmetele ja pakuks sujuvat kasutajakogemust. Responsiivne disain, kiirus, intuitiivne navigeerimine, optimeeritud tellimuse vormistamine ja visuaalne atraktiivsus on viis olulist nippi e-poe optimeerimiseks nutiseadmetele. Nende viie nipi järgimine aitab luua kasutajasõbraliku e-poe kõigis seadmetes, mis rahuldab klientide ootusi ning omakorda suurendab kaupmehe müüki.
 


 

Kuidas saame kaupmeest aidata?

Oleme loonud oma klientidele enam kui 100 keerukamat e-poodi ja tarkvaralahendust, millest suure osa liidestame lao- ja majandustarkvaraga. Pakume pikajalist hooldusteenust e-poodidele. Arendame mooduleid ja plugin'aid. Meie töödel on garantii ning oleme peale töö üleandmist alati kaupmehe jaoks olemas.

Võtke ühendust, et meie spetsialistidega konsulteerida.